FB INSTAGRAM WIX TWITTER g+ Anna Radziach Fotografia yt yt

3 sierpnia 2016

Tajemnice fotografii



Skoro to blog iście fotograficzny to nie może w nim zabraknąć foto-produktów. A tak się składa, że należą do nich nie tylko książki lub albumy ze zdjęciami. Nie musi to być także gadżet do sesji. Oj, nie... Pewnie Was zaskoczę, ale ostatnio na stronie Edipress Książki znalazłam coś zupełnie z innej bajki. A jest nią gra planszowa! Oczywiście dotyczy ona fotografii. Niesamowite prawda? Ja od razu tak pomyślałam i z miejsca zapragnęłam ją mieć.

I tak gra planszowa Tajemnice fotografii, której autorem jest znany polski fotograf podróżnik Jacek Bonecki - trafiła w moje ręce. Oczywiście od razu chciałam ją poznać lepiej, zobaczyć na czym polega, pobawić się - jak dziecko ;) Tylko wtedy dopiero uświadomiłam sobie, że w naszym domu tylko ja mam bzika na tym punkcie. Nie przejęłam się tym jednak bardzo, bo wiedziałam, że nasz długo planowany urlop z moją blogową psiapsiółą Martą jest już tuż tuż. Ona także ma bzika na punkcie zdjęć, więc wiedziałam, że gra ta będzie wspaniałym pomysłem na wspólne spędzanie wieczorów. I tak Tajemnice Fotografii pojechały ze mną do Zakopanego. Dopiero na miejscu okazało się, że nie potrzebnie przez ten czas oczekiwania na wyjazd ukrywałam ją w szafie, bo moja starsza córka również ostatnio coraz bardziej interesuje się zadęciami i wszystkim co się z nimi wiąże. Fakt, ostatnio podczas naszych wspólnych wycieczek nie rozstawała się z naszym niewielkim aparacikiem kompaktowym, ale myślałam, że to tylko takie chwilowe hobby. Tymczasem moje dziecko z wielkim zapałem podeszło do sprawy fotografii i koniecznie, za wszelką cenę chciała dowiedzieć się co też kryje się w tej grze i w jaki sposób mogłaby ona dowiedzieć się z niej więcej na temat robienia zdjęć! Nie wierzyłam własnym oczom, nie byłam przekonana. Wręcz przeciwnie! Byłam pewna, że Ala jest jeszcze za głupiutka na tą zabawkę i z pewnością w mgnieniu oka jej się znudzi. Tymczasem gra okazała się strzałem w 10 i spędzaliśmy przy niej mnóstwo czasu.

Oczywiście zagadnienia w niej zawarte w większości były sporo za trudne dla mojej początkującej fotografki. Te wszystkie tematy związane z ISO, migawką itp to była dla niej czarna magia. Ale gdy padało pytanie typu: "co według ciebie jest nie tak na tym zdjęciu" - moja dziewięciolatka radziła sobie wyśmienicie! Powiem Wam szczerze, że byłam z niej dumna. A teraz, gdy grałyśmy w tę grę już wiele wiele razy, Alicja stała się w pewnych dziedzinach wręcz ekspertką! Oczywiście póki co wszystko jeszcze zna w teorii. Jak dotąd mała nie sięgała po lustrzankę by robić zdjęcia. Jej mały kompakt w zupełności jej wystarcza. Jednak wiem, że gdy przyjdzie moment i moje dziecko zechce sięgnąć po ciut poważniejszy sprzęt - będzie już miała jako taką wiedzę, którą na pewno z czasem nauczy się wykorzystywać. I pomyśleć, że to wszystko dzięki jednej niepozornej grze planszowej...

A  teraz na zakończenie odrobinka danych technicznych. W pudełku znajdziemy planszę do gry, cztery pionki, kostkę oraz dwie talie kart. Każda z nich zawiera różnego rodzaju pytania. Talia z zielonym znakiem zapytania - to pytania łatwe. Te z czerwonym - trudne. Podczas zabawy poruszamy się po krawędzi planszy. Stając na niektórych polach musimy pochwalić się swoją wiedzą na temat fotografii. Gdy nasza odpowiedź jest prawidłowa - przesuwamy pionek do przodu. Jeśli błędna - do tyłu. A żeby sprawdzić czy nasza wypowiedź jest właściwa czy nie, wystarczy zerknąć do instrukcji, która również jest dołączona do zestawu. Fajna zabawa? Pewnie! A ile można się dowiedzieć! Tak więc polecam. Na pewno spodoba się każdemu miłośnikowi fotografii :)

















Autor: Jacek Bonecki
Wydawnictwo: Edipress Książki

MOJA OCENA


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Zarówno treść jak i fotografie zamieszczone na tym blogu są wyłącznie moją własnością.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie.

Anna Radziach