FB INSTAGRAM WIX TWITTER g+ Anna Radziach Fotografia yt yt

8 stycznia 2016

Opowiedz mi, Babciu...


Całkiem nie dawno w moje ręce trafiła piękna księga. Jestem osobą dość sentymentalną, więc tego typu publikacje bardzo lubię. Uwielbiam wspominać, dowiadywać się czegoś o mojej przeszłości, poznawać dzieje mojej rodziny. Według mnie to naprawdę fajna sprawa. W końcu życia naszych rodziców, dziadków, pradziadków bardzo różniło się od naszego. Zresztą daleko nie szukając. Porównujecie czasem swoje dzieciństwo i swoich dzieci? Kolejne pokolenie i zupełnie inny klimat. Dlatego lubię czasem posłuchać opowiadań osób starszych o tym jak żyło się dawniej. Jak pracowali, czym się bawili jako dzieci, jak spędzali wolny czas. Te dawne czasy zawsze mnie interesowały, a gdy jeszcze dotyczą one moich bliskich - jestem wniebowzięta.

Moja starsza córka jest dokładnie taka sama jak ja. Często prosi mnie bym opowiadała jej o tym jak było kiedyś. Co robiłam, co lubiłam, gdzie bywałam i z kim. Lubi także, gdy historie swojego życia opowiada jej babcia. Alicja mogłaby tak słuchać godzinami i za każdym razem zadaje jeszcze cała masę przeróżnych pytań. Ale czy moje dziecko zdoła to wszystko zapamiętać? Jak wiele z tych opowieści zostanie w jej głowie na zawsze? Pewnie niewiele. Dlatego bardzo ciesze się, że powstała taka książka jak ta. Bowiem "Opowiedz mi, Babciu" to miejsce do przechowywanie wspomnień. Całej masy przeróżnych historii z życia naszych najbliższych. Jest tam mnóstwo miejsca na zapisywanie tego co dotyczy naszych przodków, ich życia, wspomnień z dzieciństwa, okresu dojrzewania oraz dorosłego życia naszej babci. Ta księga jest jaka jakaś encyklopedia. Pełna wielu bardzo szczegółowych pytań do naszej kochanej babci. A jeśli tylko zostanie dokładnie wypełniona stanie się najcudowniejszą pamiątką dla przyszłych pokoleń. Powiem Wam szczerze, że jestem zachwycona. Żałuję, ze nie mam już swoich babć i dziadków, którym mogłabym taką księgę podsunąć. Ileż to mogłabym się o nich dowiedzieć! Ile wspomnień zachować! Niestety jest już za późno. Ale za to moje dzieci mają swoją babcię, która może im taką pamiątkę stworzyć i zamierzam z tego skorzystać.

Według informacji na okładce tej książki - jest ona wspaniałym prezentem dla każdej babci. Ale nie mogę się z tym zgodzić. Każda babcia, która znajdzie wystarczająco dużo czasu, cierpliwości i zapału do pracy dzięki tej książce może stworzyć dla swoich wnuków wyjątkową, jedyną w swoim rodzaju, cudowną pamiątkę. Ta książka to nie prezent dla babci. To prezent od niej samej dla przyszłych pokoleń. Piękniejszego nikt nigdy nie byłby w stanie zrobić. Jestem tego pewna :)
Polecam!!!























"Opowiedz mi, Babciu"
Dostępna na stronie: Moi Dziadkowie

MOJA OCENA:


2 komentarze:

  1. Pamiętam jak u babci widziałem kiedyś taki sam dzbanek na mleko :). A książka prezentuje się ciekawie. Wypełniałaś ją może? W sumie każdy może wypełniać, nie wiadomo kiedy pojawią się wnuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie, zależy mi na tym, by zapełniły ją wspomnienia mojej mamy. Jedynej babci jaka została moim córkom. Na razie gromadzę materiały, ale myślę, że wkrótce zaczniemy pisanie :)

      Usuń


Zarówno treść jak i fotografie zamieszczone na tym blogu są wyłącznie moją własnością.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie.

Anna Radziach