FB INSTAGRAM WIX TWITTER g+ Anna Radziach Fotografia yt yt

19 lipca 2015

Tybet. W drodze do Kumbum


Dziś zdjęć nie będzie. Choć nie, kłamię. Będą zdjęcia, lecz nie portretowe. Tym razem tak dla odmiany polecę Wam kolejną książkę, którą miałam okazję czytać. Może nie jest ona tak bardzo związana z fotografią, co te poprzednie, które Wam tu pokazywałam, ale zdjęć na pewno w niej nie brakuje. A poza nimi jest coś jeszcze. Bowiem, lektura ta zabiera nas w podróż do Tybetu. Bardzo odległej i niezwykle tajemniczej krainy. Pełnej magii i czarów. Brzmi trochę jak bajeczka dla małych dzieci, ale w tym przypadku to prawda. O Tybecie zawsze wiedziałam bardzo niewiele. A ponieważ podróże to kolejne moje hobby, nie mogłam zrezygnować z okazji by przeczytać tę książkę. Bardzo lubię dowiadywać się więcej o krajach, których z całą pewnością nigdy nie odwiedzę osobiście. Poznawać zakątki tak odległe, że aż trudno w to uwierzyć, że docierają tam ludzie. Czytać o ludziach, żyjących zupełnie inaczej niż my. Dla mnie to naprawdę bardzo ciekawe i często sięgam po takie właśnie książki. A najbardziej lubię wydania National Geographic, gdzie poza ciekawą treścią znajdziemy także całą masę świetnych zdjęć. Tutaj co prawda nie są one tak cudne jak w albumach autorstwa Jacka Boneckiego. Elżbieta Sęczykowska nie jest zawodowym fotografem, a miejsca, które odwiedza fotografuje jako zwykły turysta. Ale na pewno te, które zostały umieszczone w tej książce są naprawdę świetne. Przede wszystkim są one bardzo prawdziwe. Pokazują nam ten świat takim jaki jest w rzeczywistości i sprawiają, że jest nam łatwiej wyobrazić sobie te wszystkie miejsca, o których dotąd nie mieliśmy pojęcia. Książka ta poza zdjęciami zawiera także dokładny opis wyprawy do Tybetu. Autorka opisuje nam w niej wszystkie miejsca, jakie odwiedziła w drodze do Kumbum, oraz ludzi, jakich podczas tej wyprawy poznała. Muszę przyznać, że czytając tę lekturę naprawdę dużo się dowiedziałam. Wiedziałam, że  to bardzo dziwne, tajemnicze miejsce. Wiedziałam, że jego mieszkańcy bardzo różnią się od nas. Ich życie, obyczaje i wierzenia są zupełnie odmienne i dla nas Europejczyków wręcz dziwaczne. Ale nie przypuszczałam, że aż tak. Niektóre informacje zawarte w tej książce sprawiały, że znacznie szerzej otwierałam oczy ze zdumienia i nie mogłam uwierzyć w to co czytam. Ta książka je niesamowita. Przynajmniej dla takich ciekawych świata ludzi co ja. Także polecam. Według mnie warto po nią sięgnąć :)












Za książkę serdecznie dziękuję księgarni internetowej

http://bonito.pl/?utm_source=blog&utm_medium=banner&utm_campaign=ksiazeczki_synka_i_coreczki

Autor: Elżbieta Sęczykowska
Wydawnictwo: National Geographic

MOJA OCENA:


1 komentarz:

  1. http://www.zpaf.pl/o-zwiazku/czlonkowie/elzbieta-seczykowska/

    OdpowiedzUsuń


Zarówno treść jak i fotografie zamieszczone na tym blogu są wyłącznie moją własnością.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie.

Anna Radziach