FB INSTAGRAM WIX TWITTER g+ Anna Radziach Fotografia yt yt

27 czerwca 2015

Przystanek Dakar



Dziś napiszę o jeszcze jednej książce, którą według mnie warto znać. Autora tego albumu już poznaliście, gdy polecałam Wam książkę pt. "Fotograf w podróży". A teraz inna książka - bardzo podobna do tej wymienionej przed chwilą. Ta nosi tytuł " Przystanek Dakar" i prezentuje nam fotografie z tego niezwykłego i bardzo niebezpiecznego rajdu. Nie wiem czy jest sens opisywać Wam drobiazgowo to co znajdziemy wewnątrz tej publikacji. Wiadomo, że jej treść jest ściśle związana z tym wydarzeniem. Autor książki towarzyszył uczestnikom rajdu przez cały czas. Fotografował ludzi i maszyny, był świadkiem wielu niezwykłych wydarzeń, które starał się uwiecznić na swoich fotografiach, by teraz pokazać je nam. I nie ukrywam, że zrobił to w taki sposób, że aż trudno oderwać wzrok od jego zdjęć. Nigdy nie interesowała mnie taka tematyka. Uwielbiam zdjęcia reporterskie, ale nigdy nie przyszłoby mi do głowy, by fotografować rajd. Wydawało mi się, że nie ma tam niczego nadzwyczajnego. Po prostu jadą samochody. Czasem gdzieś tam się "zakopią" i muszą jakoś wybrnąć z tej sytuacji. Ale czy to wszystko jest godne naszej uwagi? Myślałam, ze takie rzeczy lubią tylko fani motoryzacji i ekstremalnych warunków. Tymczasem Jacek Bonecki pokazał nam jak taki rajd wygląda na prawdę. Pokazał nam te wszystkie sytuacje od podszewki, ludzi, którzy pragną dokończyć wyścig mimo ogromnego wyczerpania. Zresztą autor tej publikacji pokazuje nam także jak malowniczy jest ten teren. I nie zabraknie nam także zdjęć widzów tej atrakcji :) Nie śledziłam przebiegu żadnego z takich wyścigów. I choć podziwiam odwagę i determinację ludzi, którzy zdecydowali się wziąć w nim udział - nie sadziłam, ze książka na temat rajdu Dakar tak bardzo mnie zainteresuje. Tymczasem ten album mnie oczarował. Z przyjemnością przeczytałam cała tą książkę, a zdjęcia podziwiam do dziś. Według mnie są genialne. Chciałabym umieć w taki sposób uchwycić chwilę i emocje. "Przystanek Dakar" to książka, którą pokochają nie tylko fani tego rajdu. Polecam :)











Obiecuję, że na razie kończę z książkami ;) Następnym razem pokażę już jakichś ludzi :P

Autor: Jacek Bonecki
Wydawnictwo: National Geographic

MOJA OCENA:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Zarówno treść jak i fotografie zamieszczone na tym blogu są wyłącznie moją własnością.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie.

Anna Radziach