FB INSTAGRAM WIX TWITTER g+ Anna Radziach Fotografia yt yt

24 czerwca 2015

Dziecko w kadrze - eBook



Zakładając to miejsce wymarzyłam sobie, że poza zdjęciami będzie tu także wszystko to co z fotografią jest związane. Niestety jak się okazuje - troszkę się w tym wszystkim nie wyrabiam. I tak - wielki sukces, że zdjęcia pokazuję bez jakiś większych poślizgów. Za to jeśli chodzi o moją foto-biblioteczkę - mam ogromne zaległości. A chciałabym mieć na tym blogu wszystkie te książki, które czytam. I nie ukrywam, że trochę tego jest ;)

Dziś po raz pierwszy nie będzie to książka w formie papierowej lecz e-book. Jeśli mam być szczera, znacznie bardziej wolę tradycyjne wydania lektur. Uwielbiam zapach farby drukarskiej i możliwość przeglądania danej książki bez końca. Ogólnie lubię je po prostu mieć w rękach, obracać strony i delektować się podczas czytania. E-booki natomiast są znacznie wygodniejsze w podróży. Nie zajmują aż tyle miejsca, są bardziej poręczne i co najważniejsze - bez kłopotu możemy je czytać w ciemności ;) Mimo to jestem tradycjonalistką i upieram się przy swoim. Papier to papier. Dlaczego więc tym razem sięgnęłam po poradnik w formie elektronicznej? A z tej to prostej przyczyny, że nigdzie nie mogłam jej dostać jako tradycyjnej książki. Nie wiem dlaczego. Może wydawnictwo Helion postanowiło nie wznawiać tej pozycji? Bo jakby nie było, jest to dość stara książka. A ja po przeczytaniu jej tytułu tak się na nią napaliłam, że nie ma przepuść. Musiałam ją mieć!

Książka pt. "Fotografowanie dzieci. Warsztaty fotograficzne", bo o niej cały czas pisałam - to poradnik z tej samej serii co poprzednio recenzowana przeze mnie książka o portretach i fotografii reportażowej. Ta jednak skupiona jest na tematyce dziecięcej i opisuje nam różnego rodzaju techniki i metody fotografowania naszych najmniejszych modeli. Oczywiście doskonale wiecie, że to mój ulubiony temat, dlatego też nie darowałabym sobie, gdyby ta pozycja nie trafiła do mojej biblioteczki. I gdybym jej nie przeczytała od początku aż do ostatniej strony. Bo mieć - to jedno. Ale przeczytać, to zupełnie inna sprawa.
W moim przypadku książki o fotografii nigdy nie zagrzewają długo miejsca na półce. Nie tylko czytam je calutkie ale także uwielbiam do nich wracać. Czasem po to, by przypomnieć sobie pewne rzeczy, niekiedy by upewnić się, że nic nie umknęło mojej pamięci, a jeszcze innym razem ot tak, by poprzeglądać ją jeszcze raz. Popatrzeć na zamieszczone w niej zdjęcia. I choć w większości poradników fotograficznych jest zawarta mniej więcej taka sama wiedza, i tak mogłabym o tym wszystkim czytać bez końca. W końcu każdy autor postrzega swoja pracę inaczej, ma inne spostrzeżenia i doświadczenia. A my możemy czerpać z ich rad szlifując własny warsztat. Ucząc się stale czegoś nowego. W tej książce przeczytamy na pewno sporo na temat techniki fotografowania. To kolejny poradnik, który bardzo dokładnie omawia zagadnienia związane z głębią ostrości, migawką, ISO i tym podobne. Nie zabraknie tu także informacji o trybach automatycznych, dla wszystkich tych, którzy nie czują się jeszcze najlepiej w ustawieniach ręcznych. To oczywiście nie wszystko. Znajdziemy tu także sporo o świetle, kompozycji czy sposobach na uchwycenie emocji u maluszka. Autorka omawia także dokładnie fotografie biorąc pod uwagę wiek małego modela i wiele wiele więcej. Ogólnie muszę przyznać, że książkę tą czyta się fajnie. Mamy tu sporo podstawowych informacji ale są też rzeczy, które troszkę mnie zaskoczyły. Według mnie to świetna lektura, którą każdy miłośnik fotografii choć raz powinien przeczytać. Na pewno nie pożałuje :)












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Zarówno treść jak i fotografie zamieszczone na tym blogu są wyłącznie moją własnością.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie.

Anna Radziach