FB INSTAGRAM WIX TWITTER g+ Anna Radziach Fotografia yt yt

2 stycznia 2015

Fotografia rodzinna. Zdjęcia przez pokolenia



Książka, którą polecałam Wam ostatnio była idealną lekturą dla każdej mamy i każdego taty.
 Dziś natomiast pokażę Wam pozycję świetnie nadającą się dla tych, którzy nieco poważniej myślą o fotografii.
Nie znajdziemy tu bowiem podstawowych informacji o parametrach danego sprzętu, ustawieniach itp.
Tutaj autorka tej publikacji skupia się na przekazaniu czytelnikowi w jaki sposób z fotografa amatora można stać się zawodowym fotografem rodzinnym.

Tak więc w książce tej przeczytamy sporo na temat doboru odpowiedniego sprzętu oraz oprogramowania do edycji swoich prac.
 Dowiemy się jak wyposażyć i urządzić studio fotograficzne itp.
Oczywiście nie zabraknie nam tu wiadomości związanych z samą techniką fotografowania, szukaniu własnego stylu i wiele wiele więcej.
Autorka tej książki radzi jak zaistnieć w tym fotograficznym światku.
Jak pozyskiwać klientów i utrzymać ich przy sobie.
W jaki sposób utrzymywać z nimi kontakt. Jak się polecać, reklamować itp.

Mnie jednak najbardziej podobał się ostatni rozdział dotyczący fotografowania rodzin na różnym etapie ich życia. Autorka pomija tu kwestię fotografii ślubnej, bo na ten temat wyszło już całe mnóstwo publikacji i przeskakuje dalej. Poznamy zatem kilka rad dotyczących fotografii kobiet w ciąży, noworodków, niemowląt, małych dzieci, starszaków, a nawet młodzieży. Tych wskazówek nie jest tu zbyt dużo. Nie jest to encyklopedia wiedzy na ten temat. Ale na pewno czytanie tych kilku porad nam nie zaszkodzi, a z pewnością może nieco pomóc. 
Na początku ta książka bardzo mnie zniechęciła. Gdy przeczytałam o tym, że prawdziwy fotograf powinien mieć co najmniej dwa korpusy aparatów profesjonalnej jakości, a "wyruszenie na sesje portretową bez rezerwowego aparatu byłoby bardzo nieodpowiedzialne" - załamałam się. Ja mam problem z zakupem pierwszego, a co tu mówić o dwóch ;) Ale czytając dalej dowiadywałam się mnóstwa ciekawych rzeczy. Poznawałam różne tajemnice fotografii portretowej i choć nie mam za bardzo okazji, by tą wiedzę wypróbować w praktyce, jestem zadowolona, ze mogłam się tego wszystkiego nauczyć.

Według mnie to fajna lektura, choć po jej skończeniu czułam pewien niedosyt. Z tej książki na pewno będzie zadowolona osoba, która chciałaby zaistnieć w tym fotograficznym światku. Jeśli jednak szukasz lektury opisującej techniki fotografowania, doboru odpowiednich parametrów w różnych warunkach lub po prostu takiej, która by Cię inspirowała do dalszej pracy - możesz poczuć lekki zawód. Bo choć autorka tej książki porusza i ten temat, to nie jest to wiedza tak kompleksowa jak na przykład w Mamarazzi. Znajdziemy tu kilka wskazówek, porad, sugestii i na tym koniec. Mimo to polecam - według mnie warto po nią sięgnąć.










Fotografia rodzinna. Zdjęcia przez pokolenia
Autor: Christie Mumm
Wydawnictwo: Helion

MOJA OCENA:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Zarówno treść jak i fotografie zamieszczone na tym blogu są wyłącznie moją własnością.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie.

Anna Radziach