FB INSTAGRAM WIX TWITTER g+ Anna Radziach Fotografia yt yt

19 października 2014

Mamarazzi



Jako prawdziwa mamarazzi uwielbiam robić zdjęcia moim dziewczynkom. I nie ważne, czy akurat zamierzam sfotografować jakiś "kamień milowy" w ich życiu czy też po prostu uwiecznić daną chwilę. Ja po prostu nie mogę się powstrzymać, by nie robić im na okrągło zdjęć. Bo dla mnie każda fotka jest jedyna i niepowtarzalna. A każde ujęcie wyjątkowe. I cieszę się, że przyszło mi żyć w dobie aparatów cyfrowych, bo gdybym miała teraz kupować klisze i wywoływać te wszystkie zdjęcia to nie tylko już dawno musiałabym zamieszkać pod mostem, ale również zbudować sobie pod nim jakiś wielki magazyn z kartonów, by te wszystkie zdjęcia gdzieś trzymać. Bo mam ich istne zatrzęsienie. Wierzcie mi :)

Tak czy inaczej zdjęcia kocham, a już w szczególności zdjęcia moich dzieci. Dlatego właśnie ta książka tak bardzo mnie zainteresowała. W końcu to poradnik dla mam o tym jak fotografować dzieci. Czyli idealna lektura dla takich mamarazzi jak ja.

Co w niej znajdziemy? WSZYSTKO! Wierzcie mi, że dość często sięgam po książki o fotografii. I pewnie jeszcze nie raz o nich będę tu pisać. Ale jak dotąd, choć lektury te były naprawdę fantastyczne i z przyjemnością spędzałam z nimi długie wiosenne, letnie, jesienne i zimowe wieczory to i tak żadnej z tych książek nie pokochałam tak bardzo jak tej. Tutaj bowiem dowiedziałam się wszystkiego co mnie interesuje. Począwszy od kompozycji, ustawień aparatu czy sposobie wykorzystania światła poprzez pomysły jak zrobić ciekawe zdjęcia dziecku w każdym wieku, jak uchwycić te niepowtarzalne chwile bądź też jak wywołać na twarzy maluchów naturalny a nie sztuczny i wymuszony uśmiech, aż po wszelkiego rodzaju sposoby edycji i archiwizacji moich zdjęć. Wszystko co trzeba w jednym miejscu. A gdy dodamy do tego jeszcze lekkość pióra autorki tej książki, ciekawe spostrzeżenia oraz całą masę rewelacyjnych przykładów to otrzymamy istną encyklopedię wiedzy dla prawdziwej mamarazzi. Jak dla mnie rewelacja. Kocham tą książkę i wiem, że jeszcze nie raz po nią sięgnę. W końcu czytałam ją tak od deski do deski zaledwie dwa razy ;P

Zatem drogie mamy - polecam! Jest świetna!










Mamarazzi. Fotografowanie dzieci. Poradnik dla mam.
Autor: Stacy Wasmuth
Wydawnictwo: Helion

MOJA OCENA:


1 komentarz:

  1. Taka książka pewnie mi by się przydała... O przepraszam mi by się przydał od razu cały kurs fotografowania, bo zdjęcia robię naprawdę beznadziejnie ;)

    OdpowiedzUsuń


Zarówno treść jak i fotografie zamieszczone na tym blogu są wyłącznie moją własnością.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie.

Anna Radziach